Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2014, sygn. IPPP2/443-208/14-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-208/14-2/MM

określenie właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług dostępu do serwisów informacyjnych oraz ustalenia tożsamości wykonania czynności z wykonaniem usług

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa(Dz.U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 lutego 2014 r. (data wpływu 3 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług dostępu do serwisów informacyjnych oraz ustalenia tożsamości wykonania czynności z wykonaniem usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 marca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia właściwego momentu powstania obowiązku podatkowego dla świadczonych usług dostępu do serwisów informacyjnych oraz ustalenia tożsamości wykonania czynności z wykonaniem usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej L. Polska Sp. z o.o. (dalej: Spółka) świadczy dla swoich klientów szereg usług, w tym usługi dostępu do serwisów informacyjnych tworzonych przez Spółkę.

Dostęp do ww. serwisów jest zapewniony przez sieć internetową (usługi z tzw. segmentu Elektronika Online) lub poprzez zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania przekazywanego na płytach DVD, również udostępnianych przez wewnętrzne sieci intranet (produkty z tzw. segmentu Elektronika DVD). Spółka udziela dostępu do swoich serwisów klientom na czas określony w umowie zwykle od 12 do 36 miesięcy. Co do zasady udzielenie dostępu do serwisu Spółki odbywa się na podstawie odpowiedniej umowy zawieranej między Spółką, a klientem. Istnieją również sytuacje, w których dostęp do serwisów Spółki jest udzielany na podstawie formularza zamówienia, w którym znajduje się odpowiednie odesłanie do regulaminu korzystania z usług dostępu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00