Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2014, sygn. IPPP2/443-163/14-3/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-163/14-3/MM

wystawianie uproszczonych faktur korygujących dokumentujących przyznane bonusy

Na podstawie art. 14b §  1 i §  6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz §  7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Organu podatkowego w dniu 18 lutego 2014 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania uproszczonych faktur korygujących dokumentujących przyznane bonusy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania uproszczonych faktur korygujących dokumentujących przyznane bonusy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w Polsce w zakresie produkcji i dystrybucji napojów bezalkoholowych (dalej: Produkty). Spółka sprzedaje Produkty podmiotom prowadzącym sprzedaż detaliczną lub/i hurtową. Na podstawie zawartych z tymi podmiotami umów o współpracy oraz porozumień handlowych, w celu intensyfikacji sprzedaży Produktów, Wnioskodawca przyznaje swoim kontrahentom bonusy pieniężne, określane również mianem premii pieniężnych, rabatów potransakcyjnych itp. (dalej: Bonusy). Bonusy te stanowią płatności z tytułu dokonania przez tych kontrahentów w uzgodnionym okresie rozliczeniowymi zakupów Produktów o określonej wartości, osiągnięcia określonego wzrostu wartości zakupów Produktów w porównaniu z wcześniejszymi okresami rozliczeniowymi bądź też płatności stanowiące określony procent wartości zakupów Produktów dokonanych przez kontrahentów od Spółki, wypłacane po zakończeniu okresów rozliczeniowych bez uzależniania ich wypłaty od osiągnięcia jakichś progów zakupowych czy wzmożenia zakupów. Bonusy udzielane są w stosunku do całego obrotu z danym kontrahentem, ale podstawą ich kalkulacji może być wartość wszystkich Produktów zakupionych w określonym czasie bądź tylko wybranych i ustalonych między stronami grupach Produktów (mogą być obliczane jako suma określonych różnych procentów od wartości zakupu różnych grup Produktów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00