Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.02.2014, sygn. IPPB3/423-960/13-2/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-960/13-2/GJ
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym koszty poniesione w związku z organizacją akcji społecznych stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust 1 ustawy o CIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 8 listopada 2013 r. (data wpływu 18 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe
Głównym przedmiotem działalności X Polska Sp. z o.o. (dalej: X , Wnioskodawca lub Spółka) jest dystrybucja i sprzedaż piwa, a także prowadzenie działalności marketingowej, której celem jest zwiększenie wolumenu sprzedawanego piwa.
Jednocześnie Wnioskodawca rozumiejąc, że rodzaj prowadzonej przez niego działalności gospodarczej wywiera silny wpływ na społeczeństwo stara się, aby biznes jaki prowadzi był biznesem odpowiedzialnym społecznie, a więc biznesem, który uwzględnia szeroko rozumianą problematykę społeczną i środowiskową. W ocenie Spółki, podejmowanie działań społecznych jest ważnym elementem budowania dobrego wizerunku zarówno samej Spółki, jak i całej branży piwnej, a także piwa jako kategorii napoju alkoholowego. Z powyższych względów podejmowanie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności zostało na stałe wpisane w strategię biznesową Spółki. Dodatkowo, zaangażowanie Wnioskodawcy w działalność o charakterze społecznym pozwala odpowiednio wcześnie zrozumieć zmieniające się oczekiwania społeczeństwa, w tym także konsumentów. Tym samym działalność społeczna, która wymaga od Spółki podjęcia wysiłku w celu zrozumienia potrzeb społeczeństwa, może przełożyć się na lepsze prognozowanie przyszłych trendów konsumenckich i w ten sposób - poprzez podjęcie działań dostosowawczych (np. w zakresie strategii marketingowej) poprawić efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz zwiększyć konkurencyjność Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right