Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2014, sygn. IBPP3/443-1092/14/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1092/14/MN
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę, bieżące funkcjonowanie i utrzymanie inwestycji,
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 września 2014 r. (data wpływu 8 września 2014 r.), uzupełnionym pismem z 1 grudnia 2014 r. (data wpływu 5 grudnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę, bieżące funkcjonowanie i utrzymanie inwestycji oraz sposobu dokonania korekty kwoty podatku naliczonego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę, bieżące funkcjonowanie i utrzymanie inwestycji oraz sposobu dokonania korekty kwoty podatku naliczonego. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 1 grudnia 2014 r. będącym odpowiedzią na wezwanie z 21 listopada 2014 r. nr IBPP3/443-1092/14/MN.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (doprecyzowany w piśmie z 9 grudnia 2014 r.):
Gmina jest obecnie czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). W latach 20092014 Wnioskodawca zrealizował inwestycję polegająca, na rozbudowie i przebudowie istniejącego budynku na centrum kulturalno-sportowe z zapleczem dla OSP (dalej: Inwestycja). Inwestycja została sfinansowana częściowo z dotacji otrzymanej z programu PROW na lata 20072013 oraz ze środków własnych Gminy. Faktury dokumentujące realizację Inwestycji wystawiane były przez kontrahentów na Urząd Gminy (który w latach 20092011 był czynnym podatnikiem VAT NIP ) oraz na Gminę (która jest czynnym podatnikiem VAT od 2012 roku NIP ). W wyniku realizacji Inwestycji powstał budynek, boisko sportowe oraz infrastruktura. Inwestycja została oddana do użytkowania w 2014 r. Wartość początkowa Inwestycji przekracza 15.000 zł. Po zrealizowaniu Inwestycji nie była ona przez Gminę wykorzystywana do wykonywania czynności opodatkowanych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right