Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2014, sygn. IBPP3/443-432/14/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-432/14/JP
zastosowanie korekty podatku naliczonego w związku ze sprzedażą biletów na basen szkolno-rehabilitacyjny
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 9 kwietnia 2014 r. (data wpływu 15 kwietnia 2014 r.), uzupełnionym pismem z 8 lipca 2014 r. (data wpływu 14 lipca 2014 r.) oraz pismem z 24 lipca 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego, o jakiej mowa w przepisach art. 91 w związku z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług w związku ze sprzedażą biletów na basen szkolno-rehabilitacyjny jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania korekty podatku naliczonego, o jakiej mowa w przepisach art. 91 w związku z art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług w związku ze sprzedażą biletów na basen szkolno-rehabilitacyjny oraz sposobu wyliczenia podatku naliczonego podlegającego korekcie. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 9 kwietnia 2014 r. (data wpływu 15 kwietnia 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 1 lipca 2014 r. znak IBPP3/443-432/14/JP oraz pismem z 24 lipca 2014 r.
W przedmiotowym wniosku, uzupełnionym pismem z 8 lipca 2014 r. oraz pismem z 24 lipca 2014 r., został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Gmina T zrealizowała zadanie inwestycyjne obejmujące budowę krytego basenu szkolno-rehabilitacyjnego w miejscowości W. Zadanie to wykonano w ramach zadań własnych Gminy, o jakich mowa w przepisach ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Ogółem koszt realizacji tego zadania wyniósł 5.150.995,68 zł, z czego kwota 4.510.995,68 zł stanowiła środki własne Gminy, a kwota 640.000,00 zł stanowiła środki PFRON. Wszelkie wydatki związane z realizacją zadania dokumentowane były fakturami VAT. Zgodnie z założeniami przyjętymi w związku z realizacją zadania, w godzinach dopołudniowychbasen szkolno-rehabilitacyjny miał być udostępniany nieodpłatnie dzieciom i młodzieży z terenu Gminy, a w godzinach popołudniowych miał być udostępniony odpłatnie wszystkim zainteresowanym. Tak też się stało, przy czym basen szkolno-rehabilitacyjny został w dniu 25 stycznia 2011 r. oddany w trwały zarząd na rzecz Publicznego Gimnazjum, nie posiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej Gminy nie będącej odrębnym od Gminy czynnym podatnikiem VAT, stanowiąc nadal własność Gminy. Oddanie w trwały zarząd dotyczy wyłącznie statutowej działalności Publicznego Gimnazjum i dotyczy czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W godzinach dopołudniowych basen szkolno-rehabilitacyjny udostępniany jest nieodpłatnie dzieciom i młodzieży z terenu Gminy, a w godzinach popołudniowych udostępniony jest odpłatnie wszystkim zainteresowanym, a związana z tym sprzedaż dokumentowana jest z wykorzystaniem kasy fiskalnej. Opłaty obejmujące bilety wstępu, pobierane są przez Gminę będącą czynnym podatnikiem VAT, stanowiąc jej dochód. W tym celu Gmina dokonała rejestracji kasy fiskalnej. Ponadto Gmina ponosi koszty utrzymania basenu szkolno-rehabilitacyjnego, w tym dokonuje opłat m.in. za media, które objęte są podatkiem od towarów i usług. W tym stanie rzeczy basen szkolno-rehabilitacyjny wykorzystywany jest zatem do czynności opodatkowanych, jak i czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Stąd też Gmina ustaliła szacowany wskaźnik procentowy udziału czynności opodatkowanych do czynności nieopodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Wskaźnik ten ustalony został w wysokości 67%, przy założeniu, że basen szkolno-rehabilitacyjny jest nieczynny we wszystkie niedziele w roku (52 dni), święta i dni wolne (17 dni) oraz w dni, w których odbywa się przegląd i konserwacja (6 dni) do wyliczenia wskaźnika przyjęto 290 dni, a nie 365 (365 52 17 6 = 290). Zakładając, że w ciągu dnia 7 godz. basen szkolno-rehabilitacyjny użytkowany jest nieodpłatnie przez dzieci i młodzież z terenu Gminy, w ramach zajęć z wychowania fizycznego, a 6 godz. jest użytkowany odpłatnie, wobec czego przyjęto, że w 50% czasu to użytkowany jest nieodpłatne a w 50% użytkowany jest odpłatnie. Średnio w ciągu roku jest 190 dni roboczych, w których z basenu szkolno-rehabilitacyjnego korzysta się nieodpłatnie 20 dni w m-cu x 9,5 mc-a (po odjęciu wakacji i ferii) daje to 190 dni, wobec czego: 190 dni x 50% = 95 dni tyle dni w roku basen szkolno-rehabilitacyjny jest użytkowany nieodpłatnie. Zostaje 100 dni w których w 100% basen szkolno-rehabilitacyjny jest użytkowany odpłatnie, a także 95 dni w których użytkowany jest w 50% również odpłatnie, co daje razem 195 dni.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right