Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.08.2014, sygn. IBPP3/443-472/14/UH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-472/14/UH

Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z modernizacją oraz bieżącym utrzymaniem kortu tenisowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 kwietnia 2014 r. (data wpływu 28 kwietnia 2014 r.) uzupełniony pismem z 25 lipca 2014 r. (data wpływu 30 lipca 2014 r.) oraz pismem z 7 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z modernizacją oraz bieżącym utrzymaniem kortu tenisowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 kwietnia 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z modernizacją oraz bieżącym utrzymaniem kortu tenisowego. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 25 lipca 2014 r. (data wpływu 30 lipca 2014 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie organu z 17 lipca 2014 r. znak: IBPP3/443-472/14/UH oraz pismem z 7 sierpnia 2014 r. (data wpływu 11 sierpnia 2014 r.).

W przedmiotowym wniosku uzupełnionym pismem z 25 lipca 2014 r. oraz z 7 sierpnia 2014 r. został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Dom Kultury w . (Wnioskodawca) jest gminną samorządową jednostką organizacyjną. Zgodnie ze swym statutem Dom Kultury prowadzi wielokierunkową działalność w dziedzinie rozwoju i upowszechniania regionalnej i narodowej kultury wśród mieszkańców miasta i gminy. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Dokonuje sprzedaży zwolnionej oraz opodatkowanej. Usługi objęte zwolnieniem od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług obejmują między innymi opłaty w kołach zainteresowań muzycznych, tanecznych, plastycznych, współorganizacja imprez kulturalnych niebiletowanych, organizacja imprez kulturalnych na zlecenie itp. Usługi opodatkowane stawką 8% na podstawie załącznika nr 3 poz. 182 do ustawy o podatku od towarów i usług to bilety wstępu do kina, bilety wstępu na imprezy kulturalne i rozrywkowe itp. Usługi opodatkowane stawką 23% to wynajem pomieszczeń, wynajem sprzętu nagłośnieniowego, usługi reklamowe, usługi ksero itp. W odniesieniu do zakupów związanych zarówno z działalnością zwolnioną jak i opodatkowaną Wnioskodawca odlicza część podatku naliczonego zgodnie z wyliczonym wskaźnikiem proporcji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00