Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.09.2014, sygn. IBPP2/443-565/14/KO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-565/14/KO

w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dotacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 czerwca 2014 r. (data wpływu 10 czerwca 2014 r.), uzupełnionym pismem z 11 września 2014 r. (data wpływu 16 września 2014 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dotacji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dotacji.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 11 września 2014 r. (data wpływu 16 września 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 2 września 2014 r. znak: IBPP2/443-565/14/KO.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Przedsiębiorstwo Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w ramach wykonywanej przez siebie działalności gospodarczej świadczy usługi związane z rozprowadzaniem wody oraz oczyszczaniem ścieków w Gminie. Zarówno usługi w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę, jak i odprowadzania ścieków zaliczane są do zadań własnych Gminy. W ramach realizowanej działalności i na jej potrzeby, Spółka zawarła z mieszkańcami umowy o zapewnienie wykonania podłączenia kanalizacyjnego. Przedmiotowa umowa obejmuje: zobowiązanie Spółki do wyłonienia bezpośredniego wykonawcy robót budowlanych (w trybie przetargu nieograniczonego) i zawarcia z nim umowy na opracowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane, wykonanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, wykonania pomiarów geodezyjnych powykonawczych, dokonania odbioru robót, rozliczenie z wykonawcą z tytułu wykonania robót, wykonanie innych czynności wynikających z umowy o roboty budowlane, w szczególności czynności, które zmierzają do ochrony interesów mieszkańca (Inwestora). Świadczenie ma charakter kompleksowy i jego celem jest nie tyle fizyczne wybudowanie podłączenia (jako takiego), ale podłączenie danej nieruchomości do sieci kanalizacyjnej Spółki celem zmniejszenia zagrożeń ekologicznych i sanitarnych. Przekłada się to na poprawę stanu wód powierzchniowych i podziemnych - nadrzędny cel Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) realizowany poprzez zapewnienie dofinansowania przedsięwzięć mających na celu wypełnienie wymogów Dyrektywy 91/271/EWG w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00