Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.09.2014, sygn. IBPBI/2/423-770/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-770/14/MS
Czy koszty pobytu (noclegu), koszty wyżywienia, poczęstunku, koszty dojazdu uczestnika na szkolenie związane ze szkoleniem pracowników bądź właścicieli sklepów i hurtowni budowlanych oraz instalatorów, mające na celu zapoznanie ww. osób z zaletami i właściwościami sprzedawanych przez Spółkę towarów i przez to podniesienie wolumenu sprzedaży towarów, stanowią koszt uzyskania przychodu Wnioskodawcy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z 16 czerwca 2014 r. (data wpływu do tut. BKIP 27 czerwca 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku z organizacją szkoleń - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 czerwca 2014 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych przez Spółkę w związku z organizacją szkoleń.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki akcyjnej w zakresie produkcji i sprzedaży armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Celem zwiększenia sprzedaży i pozyskiwania nowych kontrahentów Spółka organizuje szkolenia produktowe dla sprzedawców hurtowych i detalicznych oraz instalatorów. Szkolenia odbywają się w siedzibie Spółki na przygotowanych w tym celu stanowiskach instruktażowych obejmujących zastosowanie oferowanych produktów w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Osobami szkolącymi są pracownicy Spółki. W szkoleniach uczestniczą przedstawiciele firm krajowych i zagranicznych. Uczestnicy szkoleń nie są wyłaniani w drodze selekcji. Spółka kieruje informację o szkoleniach zawierającą zaproszenie do udziału w szkoleniu do podmiotów, z którymi pozostaje w stosunkach handlowych, bez względu na osiągany potencjał zakupowy, jak i do podmiotów, z którymi do tej pory nie nawiązała współpracy. Celem tych szkoleń jest podniesienie efektywności sprzedaży towarów znajdujących się w ofercie Spółki oraz zapoznanie przedsiębiorców - właścicieli sklepów i hurtowni budowlanych, ich pracowników oraz instalatorów ze sposobami i warunkami prawidłowego montażu sprzedawanych produktów i najbardziej efektywnego ich wykorzystania; ponadto szczegółowo prezentowane są nowości z oferty firmy i warunki gwarancyjne. Szkolenia te pozwolą Spółce w sposób bezpośredni zaprezentować zalety swoich towarów i ich przewagę nad towarami konkurencji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right