Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.05.2014, sygn. IBPBI/2/423-399/14/MO, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-399/14/MO
Czy w przypadku, gdy Spółka nie posiada certyfikatu rezydencji przewoźnika nieposiadającego siedziby w Polsce, a sprzedawane bilety wystawione są bezpośrednio na pasażera tzn. Spółka użycza tylko swojej karty kredytowej w celu zapłaty za bilet powinna zostać uznana, w świetle art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za płatnika i pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 7 lutego 2014 r. (data wpływu do tut. Organu 21 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka powinna zostać uznana za płatnika i pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 lutego 2014 r. wpłynął do tut. Organu wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka powinna zostać uznana za płatnika i pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka jawna dokonuje sprzedaży biletów lotniczych głównie od przewoźników mających swoje siedziby poza granicami kraju (tj. Irlandia, Wielka Brytania, Norwegia, Węgry), o czym świadczą dane adresowe znajdujące się na dokumentach potwierdzających dokonanie zakupu usług w zakresie przewozu lotniczego osób. Bilety, które są przedmiotem sprzedaży zostały zakupione za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika. Pasażer (nabywca biletu) wskazuje Spółce przewoźnika, od którego ma zostać nabyty bilet lotniczy na konkretny lot. Następnie na zlecenie pasażera Spółka dokonuje w imieniu tego pasażera, na jego rzecz oraz na jego rachunek zakupu biletu lotniczego wskazanego w zamówieniu. Spółka, po zalogowaniu się na stronę internetową przewoźnika, płaci swoją kartą kredytową za zamówiony bilet. Następnie, pobiera kwotę odpowiadającą cenie uprzednio zapłaconej przez Spółkę za bilet od pasażera, jak również pobiera od pasażera opłatę za wystawienie, wydrukowanie biletu. Na bilecie wskazana jest osoba pasażera (jego imię i nazwisko), który złożył zamówienie. Nabyty bilet nie jest w żadnym momencie własnością Spółki - Spółka nie może z tego biletu korzystać, nie otrzymuje faktury na zakup biletu. Spółki nie wiąże z przewoźnikiem żadna umowa agencyjna. Spółka nie posiada certyfikatu rezydencji tych przewoźników. Przewoźnicy zagraniczni nie posiadają na terytorium Polski siedziby firmy ani zakładu w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right