Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2014, sygn. IBPP2/443-1123/13/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1123/13/WN
opodatkowanie rekompensaty
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 grudnia 2013r. (data wpływu 6 grudnia 2013r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 marca 2014r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 grudnia 2013r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z 3 marca 2014r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rekompensaty.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest spółką w 100% stanowiącą własność Gminy. Spółka realizuje aktualnie zadania własne Gminy w zakresie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym tj. w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych (...). Dodatkowo Spółka oświadcza, iż prowadzi działalność polegającą na produkcji energii elektrycznej i cieplnej z biogazu powstającego w procesie oczyszczania ścieków. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Uchwałą Rada Miasta powierzyła Spółce wykonanie kolejnego zadania własnego Gminy obejmującego sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, polegające na zaprojektowaniu, budowie i eksploatacji parku wodnego. Wobec nałożonego zadania, Spółka planuje podpisanie umowy z Gminą o świadczenie usług publicznych, której zawarcie jest niezbędnym elementem do prowadzenia działalności parku wodnego. Tytułem świadczenia usług publicznych objętych umową, w okresie świadczenia usług, przekazywana będzie dla Spółki rekompensata. Przy czym - według projektowanej umowy - za usługi publiczne rozumie się usługi świadczone przez Spółkę w ogólnym interesie gospodarczym, polegające na eksploatacji parku wodnego przez Wnioskodawcę, a jako okres świadczenia przyjmuje się od momentu oddania do eksploatacji parku wodnego przez okres następnych 10 lat (wstępnie planuje się oddanie parku wodnego do eksploatacji na rok 2016).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right