Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2014, sygn. IPTPP4/443-659/14-10/ALN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-659/14-10/ALN

brak prawa do obniżenia podatku VAT, poniesionego w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 września 2014 r. (data wpływu 9 września 2014 r.) uzupełnionym pismami z dnia 4 listopada 2014 r. (data wpływu 5 listopada 2014 r.), z dnia 19 listopada 2014 r. (data wpływu 21 listopada 2014 r.), 3 grudnia 2014 r. (data wpływu 5 grudnia 2014 r.) i 9 grudnia 2014 r. (data wpływu 10 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. . jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 września 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ;
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego przez jednostki organizacyjne Powiatu.

Wniosek uzupełniono pismami z dnia 4 listopada 2014 r. (data wpływu 5 listopada 2014 r.), z dnia 19 listopada 2014 r. (data wpływu 21 listopada 2014 r.), 3 grudnia 2014 r. (data wpływu 5 grudnia 2014 r.) i 9 grudnia 2014 r. (data wpływu 10 grudnia 2014 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz pełnomocnictwo.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny(ostatecznie doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku)

W latach 2011- 2014 Powiat pełnił funkcję lidera przy realizacji projektu: pn. ..., współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013 w ramach osi priorytetowej 4 Rozwój Infrastruktury Ochrony Środowiska i Energetycznej, oraz dofinansowanego w formie dotacji w ramach Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pt.: System zielonych inwestycji (GJS - Green Investment Scheme). Część 1) Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej. Partnerami realizowanego projektu były następujące jednostki samorządu terytorialnego: Powiat B., Gmina G., Gmina N., Gmina W. oraz Powiat P. Każdy z partnerów realizował swoją część projektu we własnym zakresie tj. dokonywał wyboru wykonawcy, oraz płatności na podstawie wystawionych faktur (faktury wystawiane były na poszczególnych partnerów). Lider był stroną o dofinansowanie oraz był uprawniony do podpisania w imieniu i na rzecz Partnerów umowy o dofinansowanie projektu i jego zmian. Lider nadzorował realizacje projektu w imieniu i na rzecz Partnerów zgodnie z prawami i obowiązkami określonymi w umowach o dofinansowanie. Każdy z partnerów realizował swoją część projektu, nie przekazując własnych środków finansowych na rzecz Lidera projektu. Środki z refundacji kwalifikowalnych kosztów w ramach umowy z ... wpływają na konto Lidera na podstawie zatwierdzonych wniosków o płatność i są przekazywane partnerom zgodnie z kosztami wymienionymi w zatwierdzonych wnioskach o płatność. Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu, są poszczególni Partnerzy posiadający prawo do dysponowania daną nieruchomością.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00