Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2014, sygn. IPTPP4/443-629/14-4/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-629/14-4/UNR

Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od towarów i usług zakupionych w celu realizacji remontów dróg gminnych, ich odśnieżania i utrzymania zieleni.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 listopada 2014 r. (data wpływu 12 listopada 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na wykonanie remontów dróg i ich odśnieżanie oraz utrzymanie zieleni jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki na wykonanie remontów dróg i ich odśnieżanie oraz utrzymanie zieleni oraz w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 listopada 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.(ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku)

Wnioskodawca, (dalej: jako Spółka) prowadzi działalność o charakterze użyteczności publicznej, wykonując zadania własne Gminy służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Zakres zadań własnych Gminy przekazanych do realizacji Spółce określa § 3 Aktu Założycielskiego, który po zmianie w drodze Uchwały Zgromadzenia Wspólników nr 1 z dnia 12.02.2014 r. wskazuje, że cyt. Spółka prowadzi działalność o charakterze użyteczności publicznej, wykonuje zadania własne Gminy służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności do zadań własnych Gminy, przekazanych do wykonywania przez Spółkę, należą sprawy: eksploatacji wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku, budowy i remontów dróg gminnych, ulic i placów, zimowego utrzymania dróg gminnych, ulic, i placów, utrzymania zieleni gminnej i zadrzewień, utrzymania targowisk, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (...).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00