Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2014, sygn. IPTPP1/443-541/14-4/MH, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-541/14-4/MH
prawo do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup usług organizacji konferencji (szkoleń, spotkań).
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 lipca 2014 r. (data wpływu 31 lipca 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 października 2014 r. (data wpływu 20 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup usług organizacji konferencji (szkoleń, spotkań) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakup usług organizacji konferencji (szkoleń, spotkań).
Wniosek uzupełniono w dniu 20 października 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest firmą działającą w branży farmaceutycznej, zajmującą się m.in. produkcją oraz sprzedażą leków, suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych.
W toku prowadzonej działalności Spółka organizuje konferencje, szkolenia i spotkania, których uczestnikami są pracownicy Spółki (w tym przedstawiciele medyczni), przedstawiciele handlowi działający na zlecenie Spółki oraz inni zleceniobiorcy realizujący określone świadczenia/usługi na zlecenie Spółki (w szczególności w zakresie działań marketingowych). Podstawowym celem takich spotkań jest realizowanie obowiązków Spółki wynikających z Prawa farmaceutycznego w zakresie szkoleń merytorycznych przedstawicieli handlowych i medycznych oraz weryfikacja ich wiedzy, podnoszenie wiedzy z zakresu pharmacovigilance (tj. nadzór nad bezpieczeństwem farmakoterapii, poprzez monitorowanie działań niepożądanych produktów leczniczych), podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczestników i w konsekwencji zwiększenie sprzedaży produktów Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right