Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.07.2014, sygn. IPTPB3/423-154/14-2/PM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB3/423-154/14-2/PM

Czy uznanie za budowlę kwalifikowaną jako urządzenie zabezpieczające ruch pociągów (KŚT 221, Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych), budowli określonych na podstawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych jako:

  • droga szynowa kolejowa,
  • bocznica,
  • stacja,które tworzą składniki majątkowe zaliczane do takiej budowli na gruncie przepisów kolejowych uprawnia do zastosowania dla takiej budowli stawki amortyzacyjnej 10%?

    Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w X działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 maja 2014 r. (data wpływu 12 maja 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania stawki amortyzacyjnej 10% dla urządzeń zabezpieczających ruch pociągów jest prawidłowe.

    UZASADNIENIE

    W dniu 12 maja 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania stawki amortyzacyjnej 10% dla urządzeń zabezpieczających ruch pociągów.

    We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

    X Spółka z o.o. (zwana dalej: Spółką) jest spółką, o której mowa w art. 78a ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe Dz. U. Nr 84 poz. 948, z późn. zm. (zwanej dalej: krpPKPU), tj. spółką utworzoną przez X do dnia w którym skuteczny stał się wpis X SA do rejestru handlowego.

    Na mocy art. 78a ust. 2 krp PKPU X SA została zobowiązana do przekazania mienia na rzecz Spółki, w tym linii kolejowych oraz innych nieruchomości niezbędnych do zarządzania liniami kolejowymi. Do powyższych zapisów stosuje się odpowiednio zasady, warunki i tryb określone w art. 17 krp PKPU.

  • close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00