Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.07.2014, sygn. IPTPP2/443-335/14-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-335/14-2/AW
wystawianie, przesyłanie i przechowywanie przez Spółkę faktur w formacie elektronicznych plików PDF
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 kwietnia 2014 r. (data wpływu 30 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, przesyłania i przechowywania przez Spółkę faktur w formacie elektronicznych plików PDF jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, przesyłania i przechowywania przez Spółkę faktur w formacie elektronicznych plików PDF.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest członkiem koncernu ... (dalej: ...) - jednego z największych światowych producentów nici przemysłowych, zamków błyskawicznych oraz dystrybutora taśm rzepowych.
Spółka, będąc zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, wystawia na rzecz swoich kontrahentów faktury za nabywane przez nich towary. Dotychczas Spółka zarówno wystawiała, jak i archiwizowała faktury w formie papierowej.
Z uwagi na ilość przeprowadzanych transakcji, a co za tym idzie ilość wystawianych przez Spółkę faktur, Spółka zamierza wdrożyć elektroniczny obieg faktur. Planowane zmiany oparte zostały na regulacjach dotyczących przesyłania faktur w formie elektronicznej, w szczególności art. 106e, 106m i 106n ustawy o VAT. W związku z tym Spółka zamierza zrezygnować z wymiany faktur w formie papierowej z tymi kontrahentami Spółki (dalej Kontrahenci), którzy zaakceptują wymianę faktur w formie elektronicznej (faktur elektronicznych). Faktury elektroniczne będą wystawiane i przesyłane przez Spółkę po uzyskaniu uprzedniej akceptacji (lub dorozumianej akceptacji) Kontrahenta na wystawianie oraz przesyłanie faktur w takiej formie (od dnia następującego po dniu akceptacji).