Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2014, sygn. IPTPP4/443-336/14-3/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-336/14-3/BM

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową przydomowych oczyszczalni ścieków.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2014 r. (data wpływu) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) planuje realizację projektu pn. ... (dalej: Inwestycja, Oczyszczalnie). Celem projektu jest zapewnienie możliwości zgodnego z prawem zagospodarowania ścieków z gospodarstw indywidualnych poprzez budowę odrębnych przyzagrodowych Oczyszczalni ścieków w Gminie. Na dzień dzisiejszy Gmina samodzielnie nie prowadzi działalności gospodarczej związanej z zaspokajaniem potrzeb swoich mieszkańców w tym zakresie. Działalność ta jest prowadzona przez kapitałową spółkę komunalną, (dalej: Spółka komunalna), której Gmina jest 100% udziałowcem. Każda z Oczyszczalni będzie stanowić odrębny i samodzielny obiekt obsługujący gospodarstwo danego rolnika mieszkańca Gminy (dalej: Mieszkaniec). Oczyszczalnie te nie będą połączone z siecią kanalizacji sanitarnej. Obiekty te będą wybudowane na gruntach, które stanowią własność lub będących w użytkowaniu wieczystym rolników i służą również zaspokajaniu ich potrzeb sanitarnych. Gospodarstwa tych Mieszkańców nie są podłączone do sieci kanalizacji sanitarnej i w przyszłości będą wykorzystywać Oczyszczalnie. Niniejsza inwestycja będzie finansowana w następujący sposób: a) częściowo ze środków własnych Gminy; b) częściowo ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyznanych Gminie; c) ponadto budowa oczyszczalni przydomowych będzie współfinansowana ze środków finansowych mieszkańców; w związku z tym Gmina zawiera z konkretnymi Mieszkańcami Gminy umowy cywilnoprawne, na podstawie których zobowiązuje się wybudowania Oczyszczalni na gruncie Mieszkańca w zamian za wynagrodzenie wynoszące 2.000 zł + VAT za indywidualną Oczyszczalnię, montowaną w gospodarstwie Mieszkańca. W umowie zawarto wyraźne zastrzeżenie, że nieuiszczenie kosztów przez Mieszkańca w wyznaczonym terminie będzie skutkowało rozwiązaniem z nim umowy, a tym samym rezygnacją z wykonania przyzagrodowej Oczyszczalni na działce Mieszkańca. W konsekwencji, przekazanie Mieszkańcom przydomowych Oczyszczalni będzie wykonane odpłatnie. Po zakończeniu inwestycji i protokolarnym odbiorze, Gmina przekaże wybudowaną Oczyszczalnię konkretnemu Mieszkańcowi. Oczyszczalnia, zgodnie z zasadą superficies solo cedit, będzie tym samym własnością Mieszkańca. W zamian za przekazanie Oczyszczalni Mieszkańcy zobowiązani będą do ponoszenia całości kosztów utrzymania i eksploatacji oczyszczalni zgodnie z otrzymaną przy odbiorze instrukcją eksploatacji. Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem jako podatnik VAT czynny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00