Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.04.2014, sygn. IPTPP4/443-49/14-4/UNR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-49/14-4/UNR

Czy Powiat w imieniu którego działa Starostwo Powiatowe ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur związanych z realizacją inwestycji pn. ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2014 r. (data wpływu 23 stycznia 2014 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 kwietnia 2014 r. (data wpływu 9 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją projektu pn. ...

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 kwietnia 2014 r. w zakresie doprecyzowania opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.(ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku)

Powiat zrealizował inwestycję ..... Inwestycja ta została objęta współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 2013 zawartą umową nr UDA...... o dofinansowanie projektu WND..... Za prace wykonywane w ramach tej inwestycji, dotyczące Powiatu były wystawione faktury VAT na Powiat Starostwo Powiatowe, księgowane w księgach rachunkowych Starostwa Powiatowego i ujmowane w całości jako koszt kwalifikowalny. Mienie powstałe w wyniku realizacji ww. inwestycji nie będzie przez Wnioskodawcę wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Biorąc pod uwagę art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), inwestycja ta nie ma związku ze sprzedażą opodatkowaną i realizowana będzie zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 595 ze zm.), jako zadanie publiczne statutowe Powiatu, a nie jako działalność gospodarcza. Starostwo Powiatowe jest czynnym podatnikiem podatku VAT i realizuje zadania przypisane do Powiatu. Droga służy społeczności lokalnej i za korzystanie z niej nie są i nie będą pobierane opłaty. Inwestorem było Starostwo Powiatowe. Po zakończeniu inwestycji jej wartość została przekazana dla Zarządu Dróg Powiatowych. Zarząd Dróg Powiatowych jest jednostką organizacyjną Powiatu, która została powołana do zarządzania i należytego utrzymania dróg powiatowych. Zarząd Dróg Powiatowych nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00