Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2014, sygn. ILPP4/443-481/14-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-481/14-2/BA

Potwierdzanie odbioru faktury korygującej uprawniającego do obniżenia podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10 września 2014 r. (data wpływu 12 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie potwierdzania odbioru faktury korygującej uprawniającego do obniżenia podstawy opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie potwierdzania odbioru faktury korygującej uprawniającego do obniżenia podstawy opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi sprzedaż produktów za pośrednictwem strony internetowej () (dalej: Sklep internetowy). Klientami mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne (dalej: Klienci). Wysyłka zamówionych towarów może nastąpić wyłącznie na adresy znajdujące się w Polsce. W celu udokumentowania dokonanych dostaw Spółka wystawia faktury VAT, które następnie przesyła nabywcom drogą elektroniczną. W przypadku np. obniżenia ceny lub zwrotu towarów w wyniku odstąpienia Klienta od umowy sprzedaży konsumenckiej bądź uznaniem reklamacji, Spółka wystawia Klientom faktury korygujące w postaci elektronicznej, tj. w formacie pliku PDF załączanego do wiadomości wysyłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail. Spółka wysyłając do Klienta (na adres wskazany w zamówieniu) wiadomość e-mail z załączonym plikiem faktury korygującej, korzysta z opcji potwierdzania dostarczania wiadomości e-mail. Oznacza to, że mail wraz z załączoną fakturą korygującą trafia na adres mailowy, który został wskazany przez Klienta w zamówieniu. Po otrzymaniu i otwarciu maila na monitorze pojawia się komunikat, zgodnie z którym klient może potwierdzić otrzymanie maila bądź zrezygnować z tej możliwości i nie wysyłać takiego potwierdzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00