Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2014, sygn. ILPP4/443-67/14-5/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-67/14-5/ISN

Podatek od towarów i usług w zakresie faktur z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, otrzymywanych w formie elektronicznej a przechowywanych w formie papierowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2014 r. (data wpływu 14 lutego 2014 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, otrzymywanych w formie elektronicznej a przechowywanych w formie papierowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, otrzymywanych w formie elektronicznej a przechowywanych w formie papierowej. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 marca 2014 r. (data wpływu 31 marca 2014 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz dodatkową opłatę.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca), będąc podatnikiem podatku od towarów i usług rozważa, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, wprowadzenie procesu przyjmowania za pośrednictwem poczty elektronicznej wystawianych przez kontrahentów faktur.

Proces wyglądałby następująco.

Wyrażana byłaby zgoda na przesyłanie faktur przez kontrahentów za pomocą poczty elektronicznej na adres wskazany przez Wnioskodawcę. Zgoda wyrażana byłaby mailowo przed wpłynięciem lub niezwłocznie po wpłynięciu faktur. Akceptowane byłyby jedynie faktury przesłane w formacie pdf. Faktury zakupowe wpływałyby na adres poczty elektronicznej wskazany przez Wnioskodawcę, po czym dokonywana byłaby weryfikacja ich czytelności a następnie tożsamości wystawcy faktury poprzez identyfikację adresu poczty elektronicznej, z którego wysłano fakturę. Kolejnym etapem weryfikacji byłoby sprawdzenie poprawności informacji zawartych na fakturze dotyczących dostawcy towarów albo usługodawcy, nabywcy, przedmiotu i wartości transakcji oraz, w razie konieczności, innych istotnych elementów faktury poprzez skonfrontowanie jej treści. W szczególności z treścią utworzonego zamówienia bądź też z danymi uzyskanymi w trakcie procesu zatwierdzania określonego wydatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00