Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.06.2014, sygn. ILPP4/443-190/14-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-190/14-2/ISN
Obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. () smaki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2014 r. (data wpływu 16 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. () smaki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. () smaki.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania wspólnie z () Lokalna Grupa Działania, złożyło wniosek aplikacyjny pn. () Smaki w ramach działania 421 Wdrażanie Projektów Współpracy; Oś 4 Leader PROW 2007-2013 do Urzędu Marszałkowskiego Województwa w grudniu 2013 r. Wniosek przeszedł pozytywnie weryfikację i została podpisana umowa w dniu 11 kwietnia 2014 r.
W ramach przyznanej dotacji Wnioskodawca wraz z partnerem będzie ponosił tzw. koszty bieżące związane z zatrudnieniem pracowników, zakupem materiałów biurowych, obsługą księgową projektu, obsługą prawną projektu, opłatami pocztowymi, opłatami telefonicznymi itp., dodatkowo będą finansowane działania i zakupy związane strikte z wdrażaniem projektu, który będzie polegał na: realizacji celu szczegółowego 1, polegającego na zidentyfikowaniu produktów lokalnych z terenu Lokalnych Grup Działania biorących udział w projekcie. Zostanie przygotowana baza producentów lokalnych i restauracji, uruchomiona strona internetowa informująca o rozpoczęciu realizacji projektu pod nazwą: www.(...) oraz zostaną przeprowadzone lokalne akcje promocyjne informujące społeczność lokalną o wdrażanym projekcie. Do tego celu zostaną wykorzystane: lokalna prasa, strony internetowe LGD i ich partnerów, mailing, wysyłka informacji pocztą tradycyjną do gmin i sołtysów. Zostaną także wydrukowane plakaty i ulotki informujące o projekcie. Jednocześnie każda z LGD biorących udział w projekcie przygotuje po jednym spotkaniu informacyjnym, na którym zostaną zaprezentowane założenia projektu i przekazane zaproszenie do udziału w nim dla lokalnych producentów żywności oraz restauratorów. Na spotkaniach zostaną rozdane deklaracje udziału w projekcie wraz z regulaminem. Uczestnicy spotkania otrzymają 7 dni na podjęcie decyzji o udziale w projekcie. Po upływie tego terminu zostanie ustalona ostateczna ilość uczestników projektu na podstawie otrzymanych deklaracji udziału w projekcie i podpisanych regulaminów przez uczestników. Następnym krokiem będzie organizacja kolejnego spotkania już tylko z uczestnikami projektu, na którym uczestnicy zostaną poproszeni o prezentację siebie i swojej działalności oraz produktów lokalnych zgłoszonych do projektu. To spotkanie będzie zorganizowane wspólnie dla dwóch LGD biorących udział w projekcie. Po spotkaniu, na którym uczestnicy dokonają swojej prezentacji wszyscy zostaną zaproszeni na kolejne spotkanie. To spotkanie będzie w sumie trwało 3 dni, na tym spotkaniu będzie uczestniczył celebryta kulinarny, który w pierwszym dniu spotka się z producentami lokalnej żywności, zapozna się z produktami i przymierzy się do stworzenia dań z lokalnych produktów. W drugim dniu, na który zostaną zaproszeni producenci i restauratorzy zostanie dokonana prezentacja dań, wraz z degustacją. W tym dniu także, wybrana w projekcie agencja reklamowa dokona prezentacji przygotowanej strategii marketingowej dla produktów i ich sprzedaży oraz zaprezentuje wizualizacje dla certyfikacji produktów i restauracji. W trzecim dniu celebryta kulinarny przeprowadzi warsztat kulinarny z kucharzami z restauracji biorących udział w projekcie, aby nauczyć ich przygotowywania dań z produktów lokalnych. Wszystkie działania zaplanowane powyżej mają na celu zidentyfikowanie i nazwanie produktów lokalnych oraz wprowadzenie do restauracji dań składających się z lokalnych produktów. Zakładany jest wybór przynajmniej 10 takich produktów z terenu każdej lokalnej grupy działania biorącej udział w projekcie oraz po 10 restauracji, które zdecydują się na serwowanie potraw z wyrobów lokalnych. Produkty zgłoszone do projektu oraz restauracje zostaną poddane certyfikacji, zgodnie z przygotowanym regulaminem certyfikacji. Kolejna faza realizowanego projektu, prowadzona równolegle z pierwszą jest związana z promocją wybranych już produktów, a osiągnięcie tego celu wymaga podjęcia szeregu działań z dziedziny marketingu produktów lokalnych. Zainteresowany rozpocznie od przygotowania profesjonalnej strategii marki dla produktów. Kolejnym krokiem będzie rozbudowanie strony internetowej wraz z możliwością uruchomienia na niej sklepu internetowego, za pomocą którego producenci będą mogli sprzedawać swoje produkty. W ramach projektu, jako element promocji Wnioskodawca zaplanował także wydanie katalogu produktów lokalnych, etykiet na produkty, jak również propozycję wzorników opakowań dla produktów. Producenci biorący udział w projekcie wyjadą na targi produktów lokalnych i między innymi w tym celu zostaną zakupione systemy wystawiennicze, umożliwiające ekspozycję i sprzedaż lokalnych produktów. Zostaną też zaprojektowane i uszyte stroje promocyjne dla wystawców. Cel 3 projektu zakłada profesjonalizację produkcji wyrobów lokalnych i rozwój przynajmniej 2 nowych form sprzedaży wraz z systemem dystrybucji na terenie Lokalnych Grup Działania biorących udział w projekcie. Zdaniem Zainteresowanego, najistotniejsza i bardzo innowacyjna część projektu, w ramach której zostaną przeprowadzone szkolenia i warsztaty dotyczące profesjonalnego wytwarzania produktów i wprowadzania do sprzedaży, cykl szkoleń będzie obejmował:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right