Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2014, sygn. ILPP2/443-43/14-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-43/14-2/AK

Podatek od towarów i usług w zakresie nieuznania świadczonych przez Związek Międzygminny usług dodatkowych za czynności opodatkowane podatkiem VAT oraz ich dokumentowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z 14 stycznia 2014 r. (data wpływu 16 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania świadczonych przez Związek Międzygminny usług dodatkowych za czynności opodatkowane podatkiem VAT oraz ich dokumentowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania świadczonych przez Związek Międzygminny usług dodatkowych za czynności opodatkowane podatkiem VAT oraz ich dokumentowania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Związek Międzygminnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r., poz. 594, z późn. zm.) w drodze zatwierdzonych porozumień a następnie podjętych uchwał rad trzech gmin wchodzących w skład związku został powołany w celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, które zostały zawarte w podjętym w drodze uchwały statucie związku. Jak wynika ze statutu, Gminy scedowały na związek zadania własne z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi. Związek Międzygminny jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Związek Międzygminny wdrażając zapisy znowelizowanej ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399) wywołał na podstawie art. 6r ust. 4 cyt. ustawy uchwałę Zgromadzenia Związku Międzygminnego z dnia 29 lipca 2013 roku, w sprawie rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Związek w zakresie zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości opłat za te usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00