Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.02.2014, sygn. ILPP1/443-1056/13-5/HW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1056/13-5/HW

1. Czy w przypadku wdrożenia rozważanego rozwiązania Gminie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków poniesionych na modernizację Budynku z zastosowaniem metody korekty wieloletniej?
2. Czy w przypadku podatku naliczonego związanego z modernizacją Budynku, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła 1/10 podatku naliczonego wykazanego na wszystkich fakturach zakupowych związanych z tym środkiem trwałym?
3. Czy w przypadku podjęcia decyzji o zmianie przeznaczenia Budynku przed końcem roku 2013 poprzez jego wykorzystanie w działalności opodatkowanej, Gminie przysługiwałoby prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego począwszy od deklaracji VAT za styczeń 2014 r.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 19 listopada 2013 r. (data wpływu 22 listopada 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 14 lutego 2014 r. (data wpływu 17 lutego 2014 r. ) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących modernizacji nieruchomości oddanej wcześniej do użytkowania nieodpłatnego, a która następnie zostanie udostępniona na podstawie odpłatnej umowy (pytania oznaczone we wniosku nr 2, 3, 4) -

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00