Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2014, sygn. ILPP1/443-942/13-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-942/13-5/AW

1. Czy obowiązek podatkowy VAT powstaje w momencie dokonania przedpłaty na poczet zamówienia, mimo iż nie jest znana jego wartość w chwili dokonywania przedpłaty?
2. Czy nadwyżki powstałe po rozliczeniu przedpłat dokonywanych przez franczyzobiorców podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w dniu dokonania przedpłaty?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki komandytowej, przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2013 r. (data wpływu 16 października 2013 r.), uzupełnionym pismami z dnia 2 stycznia 2014 r. (data wpływu 7 i 8 stycznia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dokonania przedpłaty na poczet zamówienia,
  • prawidłowe w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nadwyżek powstałych po rozliczeniu przedpłaty.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dokonania przedpłaty na poczet zamówienia oraz opodatkowania podatkiem VAT nadwyżek powstałych po rozliczeniu przedpłaty. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 2 stycznia 2014 r. o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego oraz dowód potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Firma Sp. z o.o. sp. k. (dalej: Wnioskodawca) zajmuje się m.in. sprzedażą kawy, również poprzez urządzenia samosprzedające oraz wynajmem automatów, na podstawie umów podpisywanych z klientami. Pozyskiwaniem kontrahentów zajmują się przedstawiciele handlowi, natomiast obsługą, polegającą m.in. na serwisie urządzeń i dostawie kawy zajmują się franczyzobiorcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00