Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.09.2014, sygn. ITPP2/443-779/14/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-779/14/RS
podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z budową sieci wodno-kanalizacyjnej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2014 r. (data wpływu 16 czerwca 2014 r.), uzupełnionym w dniach 1 i 19 września 2014 r. (daty wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z budową sieci wodno-kanalizacyjnej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 czerwca 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 1 i 19 września 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z budową sieci wodno-kanalizacyjnej.
We wniosku i jego uzupełnieniach przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto prowadzi inwestycję - Budowa sieci wodno-kanalizacyjnej na ul. O. (infrastruktura). Miasto jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Inwestycja jest w trakcie realizacji. Gmina przewiduje jej zakończenie w 2015 r. Miasto nie dokonywało odliczeń VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Miasto rozważa zawarcie ze spółką umowy dzierżawy należącej do Gminy infrastruktury. Spółka, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczyłaby za pomocą infrastruktury usługi dla ludności, w tym usługi dostawy wody i odprowadzenia ścieków. W praktyce miałoby się to odbywać w ten sposób, że Miasto zawarłoby ze spółką umowę dzierżawy. Z drugiej strony spółka świadczyłaby usługi dostawy wody i odprowadzenia ścieków na rzecz mieszkańców miejscowości na podstawie zawartej z nimi umowy. Odpłatność za dzierżawę byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące spółkę i Miasto. Na tej podstawie Miasto, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałoby świadczenie usług na rzecz spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami. Miasto będzie miało prawo odliczenia bezpośredniego podatku naliczonego związanego z tą inwestycją na zasadzie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z budową ww. infrastruktury poniesionych po podjęciu decyzji związanej z przeznaczeniem infrastruktury do odpłatnej dzierżawy. Miasto będzie miało prawo odliczenia podatku jednorazowo w deklaracji za miesiąc, w którym podejmie decyzję o zmianie przeznaczenia, stosownie do art. 91 ust. 8 ustawy o podatku od towarów i usług w odniesieniu do wydatków inwestycyjnych związanych z budową ww. infrastruktury poniesionych przed podjęciem decyzji związanej z przeznaczeniem infrastruktury do odpłatnej dzierżawy. Wszystkie faktury dokumentujące zakupy zostały wystawione na Urząd Gminy i Miasta, który jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina planuje podpisanie umowy dzierżawy z dniem oddania ww. inwestycji do użytkowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right