Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2014, sygn. ITPP2/443-664/14/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-664/14/AW

Prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie paliwa do napędu pojazdu samochodowego, usług naprawy i konserwacji tego pojazdu oraz innych towarów i usług związanych z jego eksploatacją lub używaniem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2014 r. (data wpływu 20 maja 2014 r.), uzupełnionym w dniu 25 sierpnia 2014 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia 100% podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie paliwa do napędu pojazdu samochodowego, usług naprawy i konserwacji tego pojazdu oraz innych towarów i usług związanych z jego eksploatacją lub używaniem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 25 sierpnia 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia 100% podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie paliwa do napędu samochodu osobowego, usług naprawy i konserwacji tego pojazdu oraz innych towarów i usług związanych z jego eksploatacją lub używaniem.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka chce zapewnić dojazd do pracy pracownikom zamieszkującym w innej miejscowości niż jej zakład w B (trasa: GW B GW). Transport odbywać się będzie samochodem osobowym do 3,5 tony, dla którego prowadzona będzie szczegółowa ewidencja, o której mowa w ustawie o podatku VAT, a ponadto ustalone będą zasady jego używania. Pojazdem kierować będzie jeden z pracowników, który po dowiezieniu pracowników do GW w umówione miejsce, odstawi samochód na najbliższy parking strzeżony. W kolejnym dniu pracy pracownik-kierowca odbierze samochód z parkingu strzeżonego w celu dowiezienia pracowników do miejsca pracy w B. Tego typu sytuacja będzie się powtarzała w każdym dniu roboczym. Liczba miejsc w pojeździe łącznie z miejscem kierowcy wynosi 9, a dopuszczalna ładowność - 842 kg. Brak jest systemu GPS. Nadzór nad używaniem pojazdu będzie stanowić prowadzona ewidencja przebiegu tego pojazdu określona w ustawie o podatku od towarów i usług oraz regulamin określający zasady korzystania z pojazdu, który ma wykluczyć jego używanie do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Samochód nie będzie wynajmowany pracownikom. Spółka będzie naliczać przychód z nieodpłatnych świadczeń z tytułu zapewnienia pracownikom dojazdu do pracy wg cen rynkowych. Kontrolę, czy pracownik wykorzystuje samochód do celów prywatnych będzie stanowić ww. ewidencja przebiegu. Pracownik-kierowca posiada własny samochód.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00