Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2014, sygn. ITPP2/443-58/14/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-58/14/EB
Prawo do odliczenia podatku naliczonego i sposób jego realizacji od wydatków poniesionych na nabycie dokumentacji projektowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2013 r. (data wpływu 20 stycznia 2014 r.), uzupełnionym w dniach 27 marca i 14 kwietnia 2014 r. (daty wpływu) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci wodociągowej w miejscowości D. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 27 marca i 14 kwietnia 2014 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie sieci wodociągowej w miejscowości D.
We wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina, jako podatnik VAT czynny, prowadziła w 2010 r. inwestycję budowy sieci wodociągowej w miejscowości D., która została oddana do użytkowania dnia 5 listopada 2010 r. Ww. sieć została przekazana do bezpłatnego użytkowania Zakładowi Budżetowemu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. W związku z faktem, że po wybudowaniu infrastruktura początkowo nie służyła Gminie do wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu, dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń podatku naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Gmina rozważa zawarcie z Zakładem w 2014 r. umowy dzierżawy ww. infrastruktury. Zakład, jako zarejestrowany podatnik VAT czynny, świadczy i świadczyłby nadal za pomocą zarządzanej infrastruktury usługi dla ludności. W praktyce miałoby się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby z Zakładem umowę dzierżawy. Odpłatność za dzierżawę byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące Zakład i Gminę. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałaby świadczenie usług na rzecz Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Z drugiej strony Zakład świadczyłby usługi dostawy wody na rzecz mieszkańców miejscowości na podstawie zawartej z nimi umowy. Zakład nie będzie więc już dysponentem ww. sieci na podstawie nieodpłatnego przekazania. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury, Gmina rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Gmina rozlicza się miesięcznie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right