Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2014, sygn. ITPP2/443-249/14/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-249/14/AK

Miejsce świadczenia i opodatkowania usług udostępniania przestrzeni reklamowej w produktach cyfrowych oraz obowiązek rozpoznania importu usług z tytułu nabycia usług promocyjnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 19 lutego 2014 r. (data wpływu 25 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usług udostępniania przestrzeni reklamowej w produktach cyfrowych oraz obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu nabycia usług promocyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia i opodatkowania usług udostępniania przestrzeni reklamowej w produktach cyfrowych oraz obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu nabycia usług promocyjnych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka zawarła umowę z Kontrahentem. Przedmiotem rzeczonej umowy są usługi reklamowe -wynagrodzenie dla Spółki naliczane jest przez Kontrahenta wówczas, gdy użytkownik jej gry skorzysta z oferty innych firm, promujących się za pośrednictwem Kontrahenta 1, np. zainstaluje inną grę, zarejestruje się w portalu internetowym lub skorzysta z usług bankowych. Wnioskodawca korzysta także z usług Kontrahenta w celu promowania własnych produktów (faktury kosztowe dotyczące powyższych usług rozliczane są oddzielnym procesem). Spółka udziela Kontrahentowi wolnego od opłat, w pełni opłaconego podlegającego sublicencji, przenoszalnego, niewyłącznego, ważnego na całym świecie, nieodwołalnego, a także wieczystego prawa (licencji) do reprodukcji, wyświetlania, dystrybuowania, tworzenia pochodnych prac z danych użytkownika lub innego ich wykorzystywania. Kontrahent zobowiązany jest do wypłaty Spółce jej bieżącego wynagrodzenia, należnego i płatnego w przeciągu 30 dni następujących po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego, pod warunkiem, że kwoty płatne wypłacane w kwocie niższej niż 250 USD zostaną wstrzymane do momentu, gdy będą równe lub przekroczą 250 USD. Spółka jest wyłącznie odpowiedzialna za zapłatę oraz płatność w wymagalnym terminie, wszelkich odpowiednich federalnych i stanowych podatków, łącznie z podatkami od sprzedaży, używania, akcyzy, innych podatków transferowych bądź innych podatków związanych z płatnościami dokonywanymi na rzecz wydawcy, na mocy sekcji nr 3 przedmiotowej umowy (z wyjątkiem podatków obliczonych na podstawie dochodu netto Kontrahenta) oraz powinna zabezpieczyć Kontrahenta przed wszelkimi kosztami, stratami, zobowiązaniami i wydatkami, łącznie z karami, powstałymi w wyniku niedopełnienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00