Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2014, sygn. ITPP3/443-98/14/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-98/14/MD

Czy dokumentacja, którą dysponuje Spółka w każdym ze schematów opisanych wyżej w pkt 1-5, uzasadnia zastosowanie 0% stawki VAT z tytułu WDT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2014 r. (data wpływu 28 lutego 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania 0% stawki podatku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w świetle dokumentów posiadanych przez podatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania 0% stawki podatku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów w świetle dokumentów posiadanych przez podatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

R. (dalej: Spółka) zajmuje się projektowaniem oraz produkcją systemów olejowych, w tym układów smarowania, układów hydraulicznego napędu i sterowania oraz układów filtracji i pielęgnacji olejów przemysłowych. Spółka realizuje m.in. dostawy do nabywców będących podatnikami podatku od wartości dodanej zidentyfikowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju .

Dostawa do krajów Unii Europejskiej organizowana jest za pośrednictwem przewoźnika zamawianego przez Spółkę lub przez nabywcę. W praktyce, Spółka odnotowuje znaczące trudności przy kompletowaniu dokumentów transportowych z tzw. listem przewozowym CMR, które wskazywałyby jednoznacznie na odbiór towaru przez nabywcę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00