Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2014, sygn. ITPP3/443-631a/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Wyroby węglowe zużywane przez Spółkę do celów opałowych, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, korzystają ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 9 ustawy, w związku z wdrożeniem akredytowanego Systemu Zarządzania Środowiskowego funkcjonującego przedsiębiorstwie według normy ISO 14001:2004 − w zakresie objętym tym systemem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2013 r. (data wpływu 31 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów węglowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów węglowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia jest podmiotem działającym w branży produkcji przetworów mlecznych. W swojej działalności Spółdzielnia nabywa i wykorzystuje w swoim zakładzie m.in. węgiel o kodzie CN 2701 (wyroby węglowe). Zużywane wyroby węglowe mają postać miału węglowego, będącego w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym − wyrobem akcyzowym. Od dnia 22 sierpnia 2006 r. posiada System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001, który jest równoznaczny z wymaganiami PN-EN ISO 14001:2005. System zarządzania środowiskowego zatwierdzony został przez jednostkę certyfikującą Det Norske Veritas Business Assurance, posiadającą akredytację holenderską RvA, która jest równoznaczna akredytacji Polskiego Centrum Akredytacji, jako że obie akredytacje są zrzeszone w organizacji The International Accreditation Forum (IAF), gdzie obowiązuje wzajemna uznawalność akredytacji narodowych. System ISO 14001 potwierdza, że zarządzanie środowiskowe w Spółdzielni spełnia wymagania prawne − Spółdzielnia uzyskała stosowny certyfikat z datą ważności do 31 sierpnia 2015 r. Certyfikat potwierdza, iż system zarządzania środowiskowego w Spółdzielni spełnia wymagania ISO 14001:2004, które są jednym ze standardów zarządzania środowiskowego, mającymi na celu zmniejszenie negatywnego oddziałania na środowisko, poprzez usprawnienie zarządzania w danym podmiocie, czyli stworzenie warunków do funkcjonowania przedsiębiorstwa, aby zmniejszać negatywny wpływ jego działalności na środowisko naturalne. Spółdzielnia uiszcza opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska oraz ponosi koszty utrzymania certyfikatu i systemu zarządzania środowiskowego, zgodnie z wymogami normy ISO 14001. Dodatkowo Spółdzielnia posiada aktualne pozwolenia określające rodzaje i ilość zanieczyszczeń wytwarzanych i emitowanych do środowiska, tj.: pozwolenia na wprowadzenie do powietrza zanieczyszczeń gazowych i pyłowych, pozwolenie na odprowadzanie ścieków przemysłowych do kanalizacji miejskiej, pozwolenie na odprowadzanie wód deszczowych i roztopowych oraz pozwolenie na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne. Spółdzielnia nie może uczestniczyć w systemie EU ETS, ponieważ posiadane instalacje nie spełniają wartości progowych w odniesieniu do zdolności produkcyjnych określonych w załączniku do ustawy. Nie jest również zarejestrowana w rejestrze EMAS, ponieważ udział organizacji w systemie EMAS nie jest obowiązkowy, a w praktyce różnice pomiędzy EMAS a normą ISO 14001, której wymagania spełnia Spółdzielnia, polegają na publikowaniu deklaracji środowiskowej oraz innych procedur związanych z rejestracją w systemie EMAS. Dotychczas Spółdzielnia nabywa wyroby węglowe z zapłaconą akcyzą, przy czym faktury dokumentujące sprzedaż wyrobów akcyzowych nie zawierają wszystkich elementów wskazanych w art. 31a ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00