Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2014, sygn. ITPP1/443-32/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-32/14/MS

Opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 stycznia 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Z. (Wnioskodawca), jest samorządową jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej. Zgodnie z obowiązującym statutem Jednostka m.in. pełni rolę zarządcy dróg wewnętrznych oraz dróg publicznych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych. W ramach zadań własnych Jednostka wydaje zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, w formie decyzji administracyjnych. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu umieszczenia reklam często nabywający korzysta z miejskich urządzeń technicznego wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu wykorzystania ich jako nośników reklam usytuowanych w pasie drogowym (w szczególności słupów oświetleniowych, barier ochronnych, balustrad, poręczy, ogrodzeń segmentowych i łańcuchowych) będących własnością Gminy. W takim przypadku zawierana jest umowa na korzystanie z wyżej wymienionych urządzeń, w której naliczane są opłaty przy zastosowaniu stawki opłaty określonej w zarządzeniu Prezydenta. Umowa jest bezpośrednio związana z zezwoleniem na zajęcie pasa drogowego i zawierana jest na ten sam okres, na jaki została wydana decyzja na zajęcie pasa drogowego. Jeśli organ odmawia wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego analogicznie nie zostanie zawarta umowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00