Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2014, sygn. ITPP1/443-32/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-32/14/MS
Opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 13 stycznia 2014 r. (data wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności związanych z bezumownym korzystaniem z miejskich urządzeń technicznych wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego jako nośników reklamy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Z. (Wnioskodawca), jest samorządową jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej. Zgodnie z obowiązującym statutem Jednostka m.in. pełni rolę zarządcy dróg wewnętrznych oraz dróg publicznych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych. W ramach zadań własnych Jednostka wydaje zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, w formie decyzji administracyjnych. W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu umieszczenia reklam często nabywający korzysta z miejskich urządzeń technicznego wyposażenia dróg i bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu wykorzystania ich jako nośników reklam usytuowanych w pasie drogowym (w szczególności słupów oświetleniowych, barier ochronnych, balustrad, poręczy, ogrodzeń segmentowych i łańcuchowych) będących własnością Gminy. W takim przypadku zawierana jest umowa na korzystanie z wyżej wymienionych urządzeń, w której naliczane są opłaty przy zastosowaniu stawki opłaty określonej w zarządzeniu Prezydenta. Umowa jest bezpośrednio związana z zezwoleniem na zajęcie pasa drogowego i zawierana jest na ten sam okres, na jaki została wydana decyzja na zajęcie pasa drogowego. Jeśli organ odmawia wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego analogicznie nie zostanie zawarta umowa.