Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.03.2014, sygn. ITPP2/443-1325/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1325/13/RS

Czy Gmina, jako inwestor, będzie miała prawo do odliczenia całości podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 grudnia 2013 r. (data wpływu), uzupełnionym w dniach 14, 24 i 27 lutego 2014 r. (daty wpływu), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową hali sportowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniach 14, 24 i 27 lutego 2014 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z budową hali sportowej.

We wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina prowadzi inwestycję - budowę hali sportowej w miejscowości B. Jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Inwestycja jest realizowana od 2011 r. Gmina rozważa zawarcie z zakładem budżetowym umowy dzierżawy lub najmu należącej do niej infrastruktury. Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Gminy, jako zarejestrowany i czynny podatnik podatku od towarów i usług, świadczyłby za pomocą zarządzanej infrastruktury usługi dla ludności. W praktyce miało się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby z zakładem budżetowym umowę dzierżawy lub najmu. Z drugiej strony zakład świadczyłby usługi na rzecz mieszkańców Gminy. Odpłatność za najem lub dzierżawę w obu opisanych wyżej przypadkach byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie, ze względu na szczególne więzi ekonomiczne łączące ww. podmioty. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług, opodatkowywałaby świadczenie usług na rzecz zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Transakcja ta, w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, będzie opodatkowana. Gmina będzie w związku z tym wystawiała faktury dla zakładu i odprowadzała należny podatek wynikający z tychże czynności do urzędu skarbowego. Powyższa inwestycja nie została ukończona, a Gmina od początku jej realizacji zamierzała przeznaczyć ją do czynności opodatkowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00