Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2014, sygn. ITPP1/443-1031/13/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1031/13/MS
Odliczenie przed rejestracją
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2013 r. (data wpływu) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych przed dokonaniem rejestracji w zakresie VAT - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur otrzymanych przed dokonaniem rejestracji w zakresie VAT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W chwili obecnej jest Pani zatrudniona na umowę o pracę na czas określony, ale z dniem 1 stycznia 2014 r., zamierza rozpocząć we własnym imieniu działalność gospodarczą (otworzyć kancelarię notarialną). Z dniem rozpoczęcia działalności zostanie rozwiązana Pani dotychczasowa umowa o pracę. Wskazała Pani, że jest to termin przybliżony, ponieważ procedura powołania wynosi od 4 do 6 miesięcy i do daty samego powołania, nie jest wiadomym jak długi będzie to okres czasu. Przed dniem otwarcia działalności zamierza Pani ponieść z własnych środków wydatki inwestycyjne, które związane będą bezpośrednio z wykonywaniem przyszłej działalności opodatkowanej (np. koszty przystosowania lokalu, jego wyposażenie, zakup niezbędnych urządzeń, jak drukarka, telefon, komputer, pakiet ..., programy notarialne, czynsz najmu lokalu), przy czym wskazano, że do otwarcia kancelarii nie zamierza Pani rejestrować działalności gospodarczej w CEIDG oraz jako podatnika VAT czynnego. Wyżej wymienione wydatki i koszty całej inwestycji udokumentowane zostaną fakturami VAT, gdzie Pani będzie figurować jako nabywca (tj. jako osoba prywatna nieprowadząca działalności gospodarczej), a zatem faktury zostaną wystawione na Pani imię i nazwisko, adres domowy, z podaniem Pani NIP). Wskazała Pani również, że nie skorzysta ze zwolnienia przewidzianego w art. 113 ust. 1 ustawy.