Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2013, sygn. IPPP2/443-904/13-3/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-904/13-3/KOM
opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości, w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 22.08.2013 r. (data wpływu 27.08.2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r. (pytanie nr 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.08.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących prezenty o małej wartości w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji następujących towarów:
- produkty do pielęgnacji jamy ustnej (pasty do zębów, szczoteczki do zębów, nici dentystyczne, płyny do płukania);
- produkty do pielęgnacji ciała (mydła, żele pod prysznic, szampony, płyny do kąpieli, dezodoranty antyperspiracyjne, pianki i kremy do golenia);
- środki czystości (proszki, płyny i żele do czyszczenia, płyny do mycia naczyń).
W prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje szereg przedsięwzięć mających na celu budowanie prestiżu i siły marki na rynku oraz promocję oferowanych produktów. W ramach podejmowanych działań marketingowych, Spółka przekazuje nieodpłatnie towary podmiotom zajmującym się sprzedażą hurtową lub detaliczną towarów Spółki (sieciom handlowym, hurtowniom i sklepom detalicznym), ostatecznym konsumentom, a także pracownikom i podwykonawcom Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right