Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2013, sygn. IPPB3/423-712/13-2/PK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-712/13-2/PK1

Czy Spółka może zaliczyć poniesiony koszt wynagrodzenia za usługę dostępu do wsparcia technicznego oraz aktualizacji dla systemu do wartości początkowej licencji, która zostanie przyjęta do ewidencji wartości niematerialnych prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2013 r. (data wpływu 13 września 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia wartości początkowej licencji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia wartości początkowej licencji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka S.A. jest przedsiębiorstwem, którego podstawowym przedmiotem działalności jest sprzedaż i dystrybucja energii elektrycznej, sprzedaż oleju napędowego oraz świadczenie usług elektroenergetycznych.

W celu prawidłowego wykonywania działalności gospodarczej oraz poprawy funkcjonowania organizacyjnego, Spółka podjęła decyzję o wdrożeniu systemu (dalej: system). Ma on za zadanie wspieranie obszaru zarządzania infrastrukturą IT. Jest on, opartym na przeglądarce internetowej, kompletnym systemem helpdesk oraz zarządzania zasobami zgodnymi z biblioteką ITIL. Dzięki systemowi ServiceDesk Plus Enterprise, Spółka ma możliwość połączenia działań projektowych z utrzymaniem infrastruktury IT. Wdrożenie systemu w Spółce umożliwi stworzenie jednolitej kultury procesowej i wypracowanie metod zarządzania usługami IT, które pozwolą maksymalnie wykorzystać zasoby ludzkie oraz infrastrukturę. Poprawa funkcjonowania organizacyjnego w zakresie IT w Spółce jest możliwa ze względu na dostępność w tym systemie modułów, takich jak przykładowo: zarządzanie incydentami, problemami, zmianami, katalog usług, ewidencja zasobów, zakupy IT, zarządzanie umowami serwisowymi, portal samoobsługowy, zarządzanie licencjami oraz baza wiedzy. Spółka przewiduje termin oddania zintegrowanego systemu informatycznego do eksploatacji na dzień 26 października 2013r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00