Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.01.2013, sygn. IPPP1/443-1016/13-4/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1016/13-4/AP
opodatkowanie nieodpłatnego przekazania piwa o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczającym 10 zł netto
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2013 r. (data wpływu 3 października 2013 r.), uzupełnionym na wezwanie tut. Organu z dnia 16 grudnia 2013 r. (doręczone dnia 18 grudnia 2013 r.), pismem z dnia 20 grudnia 2013 r., złożonym dnia 20 grudnia 2013 r. (data pływu 23 grudnia 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania piwa o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczającym 10 zł netto - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 października 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania piwa o jednostkowej cenie nabycia lub jednostkowym koszcie wytworzenia nieprzekraczającym 10 zł netto.
Niniejszy wniosek został uzupełniony na wezwanie tut. Organu nr IPPP1/443-1016/13-2/AP z dnia 16 grudnia 2013 r. (doręczone dnia 18 grudnia 2013 r.) pismem z dnia 20 grudnia 2013 r., złożonym dnia 20 grudnia 2013 r. (data wpływu 23 grudnia 2013 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Głównym przedmiotem działalności X Sp. z o.o. (dalej: X, Wnioskodawca lub Spółka) jest dystrybucja i sprzedaż piwa, a także prowadzenie działalności marketingowej. Trudne warunki konkurencji rynkowej, w jakich funkcjonuje Wnioskodawca, zmuszają go do stosowania wielu mechanizmów marketingowych, których celem jest zapewnienie wzrostu sprzedaży piwa znajdującego się w portfolio X. Jednym ze sposobów prowadzących do zwiększenia sprzedaży towaru, który jest często stosowany nie tylko w branży piwowarskiej, ale także w całej branży produktów szybko-rotujących (ang. FMCG; fast moving consumer goods) jest ich nieodpłatne przekazywanie. Spółka podkreśla, że celem nieodpłatnego przekazywania towarów jest zwiększenie zaangażowania sprzedawców detalicznych w promocję produktów wśród konsumentów, a tym samym wolumenu sprzedawanego piwa. Nie jest ono stosowane w tych przypadkach, w których Wnioskodawca nie może liczyć na osiągnięcie korzyści ekonomicznych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right