Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2013, sygn. IPPP1/443-1052/13-2/IGO, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1052/13-2/IGO
Opodatkowanie prowizji z tytułu świadczonych na rzecz Wnioskodawcy usług oraz prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturze wystawionej przez Agencję.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 10.10.2013 r. (data wpływu 14.10.2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania prowizji z tytułu świadczonych na rzecz Wnioskodawcy usług oraz prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturze wystawionej przez Agencję - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14.10.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania prowizji z tytułu świadczonych na rzecz Wnioskodawcy usług oraz prawa do odliczenia VAT naliczonego wykazanego w fakturze wystawionej przez Agencję.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach swojej działalności m.in. prowadzi działalność hotelową we własnym obiekcie na własny rachunek. Celem zwiększenia liczby klientów (gości hotelowych) Wnioskodawca zawarł z wyspecjalizowaną firmą (Agencja pośrednicząca) - będącą czynnym podatnikiem VAT - umowę pośrednictwa. Przedmiotem umowy jest świadczenie przez Agencję usług agencyjnych przy zawieraniu za pośrednictwem Internetu umów dotyczących rezerwacji pokoi hotelowych pomiędzy hotelem a jego klientami (rezerwującymi).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right