Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2013, sygn. IPPP1/443-553/13-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-553/13-2/JL
W przypadku usług opisanych we wniosku, świadczonych zarówno na rzecz jednostek budżetowych jak i podmiotów spoza sfery budżetowej, ich dokumentowanie powinno następować za pomocą faktur stosowanie not księgowych jest niewłaściwe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 09.05.2013r. przesłanym do tut. Organu przez Urząd Skarbowy (data wpływu 10.06.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- dokumentowania czynności obciążania pracowników Wnioskodawcy kosztami prywatnych rozmów telefonicznych jest prawidłowe,
- dokumentowania przeniesienia na jednostki budżetowe kosztów utrzymania budynku w związku z użyczeniem lokali jest nieprawidłowe,
- dokumentowania przeniesienia na podmioty spoza sfery budżetowej kosztów utrzymania budynku w związku z najmem lokali jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej dokumentowania kosztów utrzymania budynku w przypadku usługi użyczenia i najmu lokali.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca stanowi jednostkę budżetową. Wykonuje również czynności pozastatutowe na podstawie umów cywilnoprawnych i w związku z tym posiada Numer Identyfikacji Podatkowej. Jednostka nie odlicza jednak podatku VAT naliczonego do zakupów towarów i usług, a wartość brutto wszystkich faktur zakupu księguje w ciężar kosztów (rozmowy telefoniczne, opłaty za energię itp.). Wnioskodawca jest zarządcą budynku stanowiącego własność Skarbu Państwa, w którym użycza powierzchnię jednostkom budżetowym oraz wynajmuje powierzchnię podmiotom gospodarczym. Wśród ww. podmiotów znajdują się zarówno inne jednostki budżetowe, jak również podmioty spoza sfery budżetowej prowadzące działalność gospodarczą. Ww. podmioty zobowiązane są do zwrotu Wnioskodawcy części kosztów utrzymania nieruchomości, w tym m.in. kosztów energii elektrycznej, centralnego ogrzewania, dostarczania wody, odprowadzania ścieków, ubezpieczenia budynku, a także podatku od nieruchomości. Refakturowanie ponoszonych kosztów odbywa się poprzez wystawianie podmiotom korzystającym z budynku not księgowych. Ponadto Wnioskodawca obciąża pracowników kosztami za prywatne rozmowy telefoniczne, dokumentując te czynności również poprzez wystawianie not księgowych.