Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2013, sygn. IPPP2/443-633/13-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-633/13-2/KOM
opodatkowanie podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej, których jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł oraz prawo do odliczenia z tytułu ich nabycia
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24.06.2013 r. (data wpływu 26.06.2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej, których jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł oraz prawa do odliczenia z tytułu ich nabycia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej, których jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł oraz prawa do odliczenia z tytułu ich nabycia.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków. Sprzedaż tych produktów podlega opodatkowaniu VAT stawką 23% i 8%. Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. W związku z działaniem na bardzo konkurencyjnym rynku produktów farmaceutycznych i kosmetyków Wnioskodawca podejmuje szereg działań o charakterze promocyjnym, reklamowym i marketingowym, które pozwalają na dostarczenie informacji o produktach do nabywców tych produktów i innych podmiotów uczestniczących procesie dystrybucji produktów wyprodukowanych przez Wnioskodawcę (np. lekarze, farmaceuci, przedstawiciele hurtowni farmaceutycznych).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right