Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2013, sygn. IPPP2/443-467/13-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-467/13-4/KG
opodatkowanie podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych mających wartość konsumpcyjną
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2013 r. (data wpływu 20 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych mających wartość konsumpcyjną jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 maja 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych mających wartość konsumpcyjną.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i posiada siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Spółka jest dystrybutorem kosmetyków pochodzenia naturalnego. W swojej ofercie Wnioskodawca posiada kosmetyki roślinne, kolorowe i ekologiczne do pielęgnacji twarzy i ciała, jak i kosmetyki zapachowe.
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca przekazuje (np. klientom lub potencjalnym klientom) drukowane materiały reklamowe i informacyjne dotyczące sprzedawanych przez niego produktów. Spółka przekazuje wspomniane materiały w celu rozpowszechniania informacji o jej kosmetykach (ich właściwościach, rodzajach, itp.) oraz pozyskiwania nowych klientów, zachęcając do nabycia jej produktów (np. poprzez dystrybuowanie ulotek/książeczek z kuponami rabatowymi lub informującymi o aktualnych promocjach).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right