Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2013, sygn. IPPP2/443-467/13-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-467/13-2/KG

opodatkowanie podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku, który wpłynął w dniu 20 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności nieodpłatnego przekazania materiałów reklamowych i informacyjnych niemających wartości konsumpcyjnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Y.) działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i posiada siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

Spółka jest dystrybutorem kosmetyków pochodzenia naturalnego. W swojej ofercie Wnioskodawca posiada kosmetyki roślinne, kolorowe i ekologiczne do pielęgnacji twarzy i ciała, jak i kosmetyki zapachowe.

W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca przekazuje (np. klientom lub potencjalnym klientom) drukowane materiały reklamowe i informacyjne dotyczące sprzedawanych przez niego produktów. Spółka przekazuje wspomniane materiały w celu rozpowszechniania informacji o jej kosmetykach (ich właściwościach, rodzajach, itp.) oraz pozyskiwania nowych klientów, zachęcając do nabycia jej produktów (np. poprzez dystrybuowanie ulotek/książeczek z kuponami rabatowymi lub informującymi o aktualnych promocjach).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00