Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.08.2013, sygn. IPPP2/443-482/13-4/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-482/13-4/MM
wliczenie do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług oraz uwzględnienie w kalkulacji proporcji obrotu zakładów i jednostek budżetowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2013r. (data wpływu 22 maja 2013r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 lipca 2013r. (data wpływu 19 lipca 2013r.) w odpowiedzi na wezwanie z dnia 24 czerwca 2013r. nr IPPP2/443-482/13-2/MM o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług oraz uwzględnienia w kalkulacji proporcji obrotu zakładów i jednostek budżetowych (pyt. nr 1 i 2) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 maja 2013r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wliczenia do proporcji obrotu z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług oraz uwzględnienia w kalkulacji proporcji obrotu zakładów i jednostek budżetowych. Przedmiotowy wniosek zawierał braki w przedstawionym stanie faktycznym / zdarzeniu przyszłym. W związku z czym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 24 czerwca 2013r. znak IPPP2/443-482/13-2/MM wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o powyższe braki.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Na terenie Gminy, w ramach wyodrębnionej działalności funkcjonują zakłady oraz jednostki budżetowe nieposiadające osobowości prawnej (dalej: Jednostki). Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Zdecydowana większość z tych zadań jest realizowana przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Niemniej jednak, wybrane czynności Gmina wykonuje na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające regulacjom VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right