Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2013, sygn. IPPP3/443-94/13-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-94/13-3/RD
w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów spożywczych kontrahentom oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.01.2013 r. (data wpływu 04.02.2013 r.), uzupełnionym w dniu 22.03.2013 r. (data wpływu 25.03.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów spożywczych kontrahentom oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.02.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania artykułów spożywczych kontrahentom oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem.
Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 22.03.2013 r., złożonym w dniu 22.03.2013 r. (data wpływu 25.03.2013 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
A. Sp. z o.o. (dalej: A. lub Spółka) jest wiodącym producentem i dystrybutorem produktów leczniczych (Produkty) w Polsce. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zajmuje się także prowadzeniem działań marketingowych i promocyjnych, wpierających sprzedaż oferowanych przez nią Produktów.
Prowadzona przez A. reklama produktów leczniczych jest zgodna z przepisami Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne (Prawo Farmaceutyczne) i obejmuje m.in. sponsorowanie spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi (dalej jako Spotkania Promocyjne lub Spotkanie). Spotkania Promocyjne prowadzone są przez Konsultantów Medycznych A. w specjalnie wynajętych pomieszczeniach oraz salach szpitalnych (na oddziałach) i mają na celu informowanie o właściwościach oferowanych przez Spółkę produktów leczniczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right