Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.06.2013, sygn. IPPP1/443-310/13-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-310/13-2/JL
Obecnie obowiązujące regulacje prawne dopuszczają możliwość przechowywania faktur (wystawianych kontrahentom i otrzymywanych od nich w formie papierowej) w formie elektronicznej, w dowolny sposób, np. w formie zapisu elektronicznego na elektronicznych nośnikach danych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2013 r. (data wpływu 08.04.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania otrzymanych w formie papierowej oryginałów faktur VAT zakupu w formie zapisów obrazów elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z ww. faktur jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przechowywania otrzymanych w formie papierowej oryginałów faktur VAT zakupu w formie zapisów obrazów elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z ww. faktur.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca zwana dalej Spółką jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz podatnikiem VAT UE w rozumieniu odpowiednio art. 96 oraz art. 97 Ustawy o podatku od towarów usług. W ramach wykonywanej działalności gospodarczej Spółka otrzymuje od swoich kontrahentów dużą ilość faktur zakupu w formie papierowej - rocznie około 5.500 do 6.500 dokumentów.