Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.02.2013, sygn. IPPP2/443-1299/12-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1299/12-2/DG
W zakresie obowiązku skorygowania dokonanego odliczenia podatku VAT od rat leasingowych oraz uznania płaconej kwoty opłaty manipulacyjnej z tytułu zakończenia umowy leasingu jako należności za świadczenie usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej opłatę manipulacyjną.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20.12.2012r. (data wpływu 24.12.2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- obowiązku skorygowania dokonanego odliczenia podatku VAT od rat leasingowych oraz uznania płaconej kwoty opłaty manipulacyjnej z tytułu zakończenia umowy leasingu jako należności za świadczenie usług jest prawidłowe
- prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej opłatę manipulacyjną jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24.12.2012r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku skorygowania dokonanego odliczenia podatku VAT od rat leasingowych oraz uznania płaconej kwoty opłaty manipulacyjnej z tytułu zakończenia umowy leasingu jako należności za świadczenie usług i prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej to świadczenie.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest producentem i sprzedawcą materiałów budowlanych określonej technologii. Ze względu na zakres i skalę prowadzonej działalności Spółka posiada rozbudowane działy administracyjne, odpowiedzialne za niektóre aspekty prowadzonej działalności, np. dział marketingu, czy dział handlowy.