Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2013, sygn. IPPP2/443-189/13-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-189/13-2/KOM
obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży drogą elektroniczną gier komputerowych przy zastosowaniu kasy rejestrującej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 20 lutego 2013 r. (data wpływu 28 lutego 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży drogą elektroniczną gier komputerowych przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 lutego 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży drogą elektroniczną gier komputerowych przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (zwany dalej Firmą) zamierza w ramach swojej działalności sprzedawać jako sklep internetowy gry komputerowe drogą elektroniczną oraz jako kody pobierane z internetu. Działalność ta polegać będzie m.in. na zakupie, a następnie dalszej odsprzedaży użytkownikom końcowym - konsumentom kodów do gier komputerowych pobieranych z serwerów Firmy. Sprzedaż ta ma być dokonywana na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a zapłata odbywać się będzie poprzez internetowe elektroniczne systemy płatnicze (on-line) lub bezpośrednio na kont bankowe Firmy.
Istotą funkcjonowania kodu jest, iż po jego zakupie użytkownik - nabywca kodu, po zapoznaniu się z treścią umowy licencyjnej zamieszczonej na stronie internetowej producenta programu, po zaakceptowaniu jej treści i wprowadzeniu kodu, może skorzystać z programu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right