Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.06.2013, sygn. IPPP1/443-287/13-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-287/13-2/AP

wystawianie zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznawane rabaty

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2013 r. (data wpływu 28 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznawane rabaty jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania zbiorczych faktur korygujących dokumentujących przyznawane rabaty.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka jest producentem i dystrybutorem wyrobów alkoholowych. W dalszej części wniosku całość produktów sprzedawanych przez Spółkę będzie zwana Asortymentem. W swoim Asortymencie Spółka posiada różne grupy produktowe wyrobów alkoholowych (tj. różne marki produktów), takie jak na przykład , , , itp. (w dalszej części wniosku określona grupa produktowa będzie określana jako Marka). W ramach wybranych Marek można z kolei wyróżnić różnego rodzaju typy danego produktu, na przykład różne smaki danej Marki, albo różne pojemności pojedynczych opakowań danej Marki. Dystrybucji swoich wyrobów Spółka dokonuje m.in. za pośrednictwem sieci handlowych i hurtowników (dalej: Kontrahenci lub Kupujący) w oparciu o różnie zawarte umowy. Sprzedaż powyższych wyrobów dokonywana jest z różną częstotliwością w zależności od skali współpracy z danym Kontrahentem i jego aktualnym zapotrzebowaniem. Ilość i rodzaj zamawianych produktów z Asortymentu Spółki zależne są od samych Kupujących i to oni decydują o nabyciu wyrobów z danej Marki. Proces sprzedażowy w każdym miesiącu jest niepowtarzalny. Bardzo często występuje bowiem sytuacja, w której do danego Kontrahenta przekazywane są w ramach poszczególnych dostaw towarów dokonywanych w tym samym miesiącu, różne Marki, tzn. konkretna Marka może pojawić się we wszystkich dokonywanych w danym miesiącu dla danego Kontrahenta dostawach, ale nie musi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00