Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.06.2013, sygn. IPPP1/443-238/13-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-238/13-2/AP

zapytanie spółki dot. wystawienia faktury końcowej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13 marca 2013 r. (data wpływu 18 marca 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury końcowej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia faktury końcowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W 2011 r. podatnik jako podwykonawca zawarł umowę z kontrahentem tj. generalnym wykonawcą. Wartość kontraktu opiewała na kwotę 2 506 237,49 zł czyli 3 082 672,12 zł brutto. Przedmiotem umowy była dostawa i montaż urządzeń gastronomicznych we wskazanym przez kontrahenta obiekcie użyteczności publicznej. Z generalnym wykonawcą umowy podpisało wielu podwykonawców na realizację określonych prac. Strony podpisały trzy dokumenty składające się na umowę, do której dołączono także Ogólne Warunki Umowy Generalnego Wykonawcy. Zgodnie z jednym z dokumentów strony przewidziały płatność przez kontrahenta zaliczki w wysokości 500 000 zł płatnej w dwóch ratach. Zaliczki wpłynęły w umówionych następujących po sobie datach, po czym podatnik wystawił odpowiednio dwie faktury zaliczkowe. W toku realizacji na skutek opóźnień w realizacji kontraktu przez Generalnego Wykonawcę dostawa i montaż odbywały się sukcesywnie, w określonych etapach. Po każdym zrealizowanym etapie dostawy i montażu części urządzeń wystawiane były odpowiadające wartościom poszczególnych dostaw i robót faktury. I tak podatnik w związku z realizacją ww. umowy wystawił odpowiednio faktury:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00