Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2013, sygn. IPPP3/443-1069/12-2/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1069/12-2/KC
w zakresie określenia miejsca świadczenia dla usług architektonicznych oraz prawidłowości wystawionych faktur za przedmiotowe usługi
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 08.10.2012 r. (data wpływu 16.10.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia dla usług architektonicznych oraz prawidłowości wystawionych faktur za przedmiotowe usługi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16.10.2012 r. do wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia dla usług architektonicznych oraz prawidłowości wystawionych faktur za przedmiotowe usługi.
W przedmiotowym wniosku został przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca posiada stosowne uprawnienia do prowadzenia na terytorium kraju (Polski) działalności w zakresie usług architektonicznych (architekt). Wnioskodawca posiada status podatnika VAT czynnego. Jego siedziba działalności gospodarczej (biuro architektoniczne) mieści się na terytorium Polski, natomiast poza terytorium kraju Wnioskodawca nie posiada jakichkolwiek biur, przy których pomocy świadczyłby usługi. Wnioskodawca zamierza rozwijać współpracę z klientami zagranicznymi mającymi siedzibę na obszarze Federacji Rosyjskiej.
Forma, zakres i efekty współpracy Wnioskodawcy z klientami z obszaru Federacji Rosyjskiej determinowane są tym, że Wnioskodawca, jako architekt posiada uprawnienia do świadczenia usług architektonicznych wyłącznie na obszarze Polski Wnioskodawca nie posiada uprawnień nadanych przez władze Federacji Rosyjskiej do samodzielnego sporządzania projektów architektonicznych akceptowanych przez tamtejsze władze administracyjne.