Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.05.2013, sygn. IPPP3/443-269/13-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-269/13-2/RD

Przechowywanie kopii faktur dokumentujących sprzedaż w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20.03.2013 r. (data wpływu 04.04.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.04.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca, Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą wystawia faktury dla swoich kontrahentów. Część z faktur wysyłana jest w formie elektronicznej, zaś reszta w tradycyjnej formie papierowej. Wnioskodawca rozważa możliwość archiwizowania i przechowywania wszystkich faktur w formacie elektronicznym Portable Document Format (pdf), w tym w szczególności możliwość przechowywania w formie elektroniczne> egzemplarzy faktur przeznaczonych dla Wnioskodawcy (kopii) wystawionych w formie tradycyjnej bez ich drukowania.

Archiwizowane faktury przechowywane będą w podziale na okresy rozliczeniowe w sposób zapewniający:

  1. autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00