Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2013, sygn. IPPP2/443-1020/12-2/JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1020/12-2/JW

Stawka podatku VAT dla dostawy instalacji medycznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2.10.2012 r. (data wpływu 8.10.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia stawki podatku VAT dla dostawy instalacji medycznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8.10.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia stawki podatku VAT dla dostawy instalacji medycznej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. prowadzi działalność polegającą między innymi na montażu wszelkich instalacji (np. wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, klimatyzacyjnych, gazów medycznych itp.) w nowo budowanych lub istniejących obiektach niemieszkalnych (centra handlowe, hotele, szpitale itp.) znajdujących się na terenie całego kraju.

Na podstawie umowy z dnia 28.07.2011 roku Wnioskodawca zobowiązał się do wykonania kilku różnych instalacji, w tym instalacji medycznej - systemu rurociągowego do gazów medycznych oraz źródeł gazów medycznych i próżni oraz paneli ściennych przyłóżkowych (stanowiących integralną część instalacji) w obiekcie - Szpital Dziecięcy. Wnioskodawca przedmiotowe instalacje (w tym medyczną) wykonywać będzie przez okres ponad roku, tj. od dnia 1 września 2012 roku do maja 2013 roku. Wynagrodzenie za wykonanie całości przedmiotu umowy zostało określone w jednej kwocie ryczałtowo, przy czym w załączniku nr 1 do umowy została wydzielona kwota m.in. należna za wykonanie ostatnio opisanej instalacji (medycznej), w miesięcznych protokołach zaawansowania prac, wydzielana jest zawsze część wynagrodzenia podlegającego fakturowaniu z tytułu wykonywania instalacji medycznej. Zgodnie z łączącą Strony umową rozliczenie pomiędzy Stronami dokonane będzie po odbiorze końcowym Przedmiotu Umowy, na podstawie faktury końcowej. Tym samym dla uniknięcia wątpliwości za datę spełnienia świadczenia Strony w umowie przyjęły datę podpisania przez nie oraz przedstawicieli inwestora bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. Do czasu podpisania protokołu końcowego Wykonawcy wypłacane są kwoty wynikające z miesięcznych protokołów zaawansowania prac, zwane w umowie zaliczkami na poczet wynagrodzenia (przy czym Wnioskodawca nie traktuje tych kwot jako zaliczki w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, bowiem ich wysokość wynika z faktycznego zaawansowania już zrealizowanych prac, potwierdzonego protokolarnie przez Strony). Do każdej faktury przejściowej wykonawca zobowiązany jest dołączyć protokół zaawansowania robót sporządzony narastająco, zaś do faktury końcowej protokół odbioru końcowego wykonanych robót podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego oraz przedstawiciela Inwestora pod rygorem nie przyjęcia faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00